domingo, 24 de marzo de 2013

Ampliació Glogster

Ampliació Golgster

Peronalment pense que Glogster és una eina que resulta de molta utilitat per a l’educació. Per una banda els alumnes poden fer posters per i compartir-los entre ells de forma que puguen fer exposicions o materials propis per al seu aprenentatge personalitzat. D’altra banda crec que el professor també pot gaudir d’aquesta eina multimedia, ja que la pot emprar per a fer les seues presentacions més entretingudes. A més pot lliurar els seus materials amb altres mestres o amb els propis alumnes.



A continuació deixe un llibre molt instructiu sobre com emprar esta eina tan interessant. Pense que és una bona forma de acabar amb açò, ja que pot servir com a resum  del que hem parlat a aquest bloc sobre glooger.



Espera que os haja agradat i os haja servit aquesta entrada.

Glogster

Glogster


Crear un compte en Glogster:
Per a crear un compte en glogster ens hem de ficar a la pàgina de www.glogster.com i li donem al botó “Log in” , a continuació ens apareixerà una ventana amb dos opcions, de les dos opcions hem d’escogir la de “create a new glogster account” ya que amb l’altra, “sig up with Facebook connecat” creariem un glogster amb les dades de Facebook. Una vegada fet açò, hem d’omplir els vuits del quadre que apareix, com podem veure a la fotografia 1. FInalment, rebrem un correu per a verificar el compte de glogster.



fotografia 1


Pàgina de glogster.

Una vegada creat el compte veiem la finestra que mostra la fotografia 2. Com veiem aquesta finestra està estructurada de la següent manera:

A la part de dalt trobem els glogs d’atres. Si polsem a aquestos glogs podem veure’ls , compartir-lo a les redes socials, penjar-lo al blog, posar comentaris o donar-li a m’agrada.

Just d’avall trobem el botó de “Cange avatar”. Quan li donem a aquest botò s’obri una finestra on podem ficar una fotografia nostra o posar les dades que volem que els altres coneixen.

Junt aquest botò hi ha altres botons, entre els que destaquem:
-“Messages”: amb el que podem rebre i lliurar missatges.
- “Comunity”: amb el que podem afegir a altres usuaris com amics.

Finalment trobem el botó de “Crear a new glog” amb el que com bé indica podem crear un now glog.



fotografia 2



Crear un nou glog.

Per a començar, hem de donar-li a crear un now glog. Una vegada fet això apareixeran plantilles que podem usar per a cerar en nou glog. Escogim la que més ens agrade seguida ment ens apareis un glog en blanc amb la forma de la plantilla que hem escollit. D’amunt podem veure una barra de ferramentes  com mostra la fotografia 3. En aquesta barra apareixen les opcions per a afegir text, imatges, elements grafics, un fons, vídeos, música, etc.



Fotografia 3

En primer lloc vaig a afegir un fons, per això li donem al botó “wall” i ens donará l’opció de posar un fons que bé pot ser una imatge de l’ordinador, google, facebook, etc. o un color solid Veure la fotografia 4.




Fotografia 4

El següent que faig es posar text, per això li done a “tools” per a que m’aparega la barra d’eines . A continuació li done a text, després d’açò apareix un quadre com el que mostra la fotografia 5. En aquesta finestra podem escollir el quadre de text que més ens agrade. Una vegada escollit li donem a “use it” per a que el quadre ens aparega al glog.



Fotografia 5

Un cop seleccionat, premem sobre el quadre de text i apareixeran sobre ell una sèrie d'opcions com les que mostra la fotografia 6 que ens permet canviar el color, la posició, crear hipervincles, copiar-ho, eliminar-ho ...



Fotografia 6

Quan afegim al quadro text, apareix un segon quadre al costat, com el que mostra la fotografia 7, amb el qual podem canviar el format del text, el color, etc.



Fotografia 7


El pas següent és afegir imatges, per això a la barra d'Eines polsem imatges. Seguidament apareix un quadro com el de la fotografia 8. Hi podem escollir la imatge que vulguem del nostre ordinador, o d'Internet a través de google, facebook etc. En el quadre apareixen les opcions per afegir un marc a la imatge, amb el botó "add frame" i fegular seva mida. Un cop escollida, li Hem de donar al botó "usi it".



Fotografia 8

A més, podem afegir vídeos i música. En primer lloc per afegir vídeos, hem de donar-li al botó "vídeo". A continuació apareixerà una finestra com la de la fotografia 9. On podem triar un vídeo de l'ordinador o d'Internet, com per exemple de youtube.



Fotografia 9

D'altra banda, per afegir música li donem al botó "àudio" per a que aparega 1 Quadre com el de la fotografia 10. On Podem licitar música del nostre ordinador.



Fotografia 10

  Finalment, led amos al botó de preview per veure com quedaria. Si ens agrada li donem a "saved". Un cop fet això apareixerà un quadre on podem decidir si volem que el glog sigui públic o privat i un altre quadre amb l'enllaç per poder inserir el glog al nostre blog com el que mostra la fotografia 11



Fotografia 11






Ampliació Photopeach

Ampliació Photopeach


PhotoPeach com hem vist és una eina molt útil per fer vídeos i presentacions de forma molt senzilla i ràpida, la qual cosa té moltes utilitats per al món de l'educació ja que ens permet crear presentacions més motivadores i interessants, o contes en format de vídeo d'forma molt ràpida i simple amb resultats molt positius.

A continuació presento un vídeo molt interessant i instructiu que em sembla molt bo i simple, aquest vídeo és una bona manera de resumir l'ús del photopeach i algunes de les seves utilitats.



En general penso que és un programa molt útil per a nosaltres la nostra feina i que hem d'aprendre a manejar molt bé ja que pot aportar un gran nombre de possibilitats per a l'educació.

Photopeach

Photopeach


Plataforma en línia que permet fer Slideshows (presentacions) amb música per a tota la presentación, pot afegir textos a cada diapositiva. A més, les presentacions es poden compartir per les xarxes socials. A continuació, vaig a explicar com utilitzar aquest programa.

Crea un compte Photopeach.

Per crear un compte en primer lloc hem de posar a google Photo Peach, i entrar a la pàgina web. Una vegada dins, ens apareixerà una pantalla com la que mostra la fotografia 1, en ​​la qual hem de donar-li al botó "Sign up for Free!". Fet això, només hem d'introduir les nostres dades com el nom d'usuari, la contrasenya, etc.

Fotografia 1

Pàgina de Photo Peach

Un cop entrem a Photo Peach ens trobem directament a la finestra "home", com ens mostra la fotografia 2. En aquesta finestra podem veure a la part central l'opció per crear un nou "slideshow" donant-li al botó "Upload Photos", just a sota podem veure tots els "slideshows" creats per nosaltres.


Fotografía 2
A part d'això, a la part superior podem observar els botons per entrar a altres finestres a part de la de "home". Les finestres a les quals podem anar són:

-  "My Shows": en aquesta finestra podem veure totes les presentacions que hem fet.
-  "Explore": Ací podem buscar els "slideshows" d'altres usuaris, veure fotografia 3. Podem buscar les presentacions segons categories com: animals i mascotes, ciència, comèdia, etc.

A més podem limitar la cerca, ordenant els vídeos segons siguin: recentment populars, recentment destacats, els més vistos avui i els afegits recentment.


Fotografia 3

-  “Creators": en aquesta finestra podem observar els diferents usuaris atenent a diverses categories com mostra la fotografia 4. Entre aquestes categories trobem: totes, més comentats, més seguits, més vistos, amb més slideshows i les noves cares.


Fotografía 4


A la dreta d'aquests botons trobem altres opcions interessants com les que mostra la fotografía 5

Fotografia 5


Dins d'aquestes opcions, sembla interessant comentar la de "settings", on podem introduir les dades del nostre perfil i la de "Log out" amb la qual eixim del nostre compte.

Crear un slideshow.

Per crear un nou slideshow hem d'anar a la pàgina "home" i donar-li ha "upload photos". Una vegada fet això apareixerà una finestra per seleccionar les fotografies que volem pujar del PC. Després d'això, ens apareixerà una finestra com la que mostra la fotografia 6. Hi les fotos apareixeran en els quadrats. En aquesta finestra hem d'organitzar les fotografies segons l'ordre en què volem que apareguin seleccionant la fotografia que volem canviar de posició i arrossegant fins al lloc adequat. Finalment si volem esborrar una imatge, hem arrossegar als quadres de "delete ítems". Quan hàgim acabat d'ordenar les imatges hem de donar-li a "Next".

Fotografía 6

A continuació sortirà una finestra com la que mostra la fotografia 7. En aquesta finestra, podem inserir el títol de la presentació, determinar la velocitat de transició de les imatges, podem introduir una descripció, la qual sortirà a principis del slideshow, i introduir música que bé pot ser predissenyada, a través de les opcions de "random "," Instrument "o" Classic "o mitjançant la música d'un vídeo del you vaig tenir, a través de" search YouTube ". Quant a l'opció Upload Music només funciona si tenim un compte "Premium".



Fotografía 7

Un cop acabat tot li donem al botó "finish" i automàticament apareixerà el "slideshow" en una finestra com la que es mostra a continuació en la fotografia 8.

Fotografía 8

Si no ens agraden els resultats, o volem afegir alguna cosa, hem de prémer el botó "Edit" i automàticament apareixerà un quadre on apareix diverses opcions com en el que van aparèixer a la fotografia 9.

Fotografía 9.

A continuació tractarem sobre les opcions que es presenta en el quadre:

- "Edit Caption i Photos": aquí podem introduir diapositives en blanc o copiar les diapositives i introduir text.

- "Edit Music i Title": En aquesta opció podem canviar la música i el títol que hem posat en l'opció anterior.

- "Add Photos": Aquí podem afegir més imatges al "slideshow", que s'afegiran al final de la presentació per defecte.

- "Manage Comments": en aquesta opció podem decidir si volem que es puguin publicar comentaris en el vídeo o no.

- "Delete this Show": amb aquesta opció esborrem la presentació.

- "Download the Show": ens permet baixar la presentació a l'ordinador.

Finalment, podem decidir entre les opcions "publish," unlisted "i" Invitation required "per fer que la presentació aparegui o no a altres usuaris.

A més d'això podem publicar el "sidleshow" a les xarxes socials o el nostre bloc o enviar-lo per correu electrònic als nostres amics a través de les opcions que apareixen a la dreta de la presentació com mostra la fotografia 10


Fotografia 10

Per finalitzar he de dir que els altres usuaris que vegin el vídeo poden posar comentaris, sempre que permetem que ho facin com ja hem explicat, els quals apareixeran en finalitzar el "slideshow".
Espero que aquesta entrada els hagi servit d'utilitat.






UN DIA AMB MI on PhotoPeach
U

Tema 7


Tema 7 : La Web 2.0


La web 2.0 es diferencia molt de la antiga Web 1.0. Entre aquestes diferències trobem que el coneixement de les Web 1.0 és estàtic, en canvi en la web 2.0 l’informació  es troba pràcticament en constant actualització. Açò és degut en part a que en la Web 2.0 tots els usuaris poden participar en la publicació a més poden interactuar entre ells a través de comentaris, en canvi en la web 1.0 tan sols el creador de la web, el webmaster, pot publicar continguts, la resta tan sols poden accedir a aquesta informació sense la possibilitat de posar comentaris o canviar-la. Altra diferència es que el usuari ha de descarregar un programari client en l’ordinador, ja que aquesta versió de web té una arquitectura de treball client servidor, on hem de visualitzar els continguts a través d’un navegador web, en canvi en la web 2.0 no hem de descarregar cap programa  i visualitzem les pàgines mitjançant navegadors i lectors RSS.



Actualment la Web 2.0 tenen moltes aplicacions. Per un lloc podem utilitzar programes com blocs o wikis per a expresar-nos, també  podem utilitzar programes com el PodCast, Youtube, Flickr, Del·lici.ous o SlideShare per a compartir, publicar o cercar informació. Per altre lloc també podem utilitzar la web 2.0 per a visitar xarxes socials com second life, twitter o facebook, o per a accedir a informació d’interés a través de RSS, XML, BlogLines, GooleReader, cercadors especialitzats.



Finalment, hem de dir que la Web 2.0 té moltes aplicacions per a l’educació ja que és un espai social, horitzontal i ric en fonts d’informació, està orientada al treball tant autònom i col·laboratiu, fomenta l’expressió personal de forma crítica i creativa, permet investigar i compartir recursos, crear coneixements i aprendre.  A banda d’aquestos aspectes, la web 2.0 augmenta l’interés i la motivació, permet elaborar materials i compartir-los en espais on-line i per ultim millora competències digitals com son cercar, processar i comunicar.

Ampliació tema 7

Ampliació tema 7


 Com hem vist hi ha marcades diferències entre la web 2.0 i la web 1.0 sent la principal diferència que a la web 2.0 els usuaris poden publicar informació a Internet i ampliar la informació. A part d'aquestes, la web 2.0 i la web 1.0 tenen característiques diferents que les distingeixen. A continuació deixe una presentació molt interessant sobre les diferències entre les característiques que diferencien la web 1.0 de la web 2.0. Però a més d'això, la presentació mostra algunes de les aplicacions de la web 2.0 en la societat actual a causa dels seus marcades característiques.






Però com a futurs docents, el nostre principal interès és conèixer quines aplicacions té la web 2.0 en l'educació. Com ja hem vist aquesta web té aportacions per a l'educació com un increment de la motivació, del treball crític, un major accés a la informació, etc. El següent vídeo amplia aquestes aportacions que té la web 2.0 per a l'educació. Personalment pense que és un vídeo molt clar i complet ja que no només ens parla de les aportacions a l'educació sinó que també de les característiques que la converteixen en una eina de molta utilitat, espere que els ajudi.









Espere que us hagi servit d'ajuda, si volen seguir ampliant el coneixement sobre aquesta web premi aquí: Web 2.0.

Tema 5


Tema 5: Docència virtual: B-Learning.


En primer lloc anem a donar unes definicions sobre què és el B-learning:

-   Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003)

-   Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, joccs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament am la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003)

- Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004)

-  Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)



Aquesta forma d’aprenentatge tenen característiques molt diferenciades, com per exemple el fet que és necessari que preparem l’espai virtual i guiar les discussions, a mes hem de preparar als alumnes per a analitzar l’informació d’Internet i per adquirir coneixements tècnics funcionals. A més, es un aprenentatge comunicatiu i solidari reforçat amb tutories.

A continuació, mostrem els diferents models amb el que podem utilitzar el B-learning.

-   Model basat en les habilitats. Barreja la interacció entre estudiants i un professor a través de l’ús del correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guia.

- Model basat en el comportament o actituds. Barreja o combina l’aprenentatge presencial amb esdeveniments en línia realitzats col·laborativament. L’estudiant aprèn conductes específiques a partir de discussions, aules virtuals.

- Model basat en la capacitat o competències. Aquest model combina una varietat d’esdeveniments d’aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneixement i desenvolupar competències per al millor acompliment.



El B-learning també té moltes diferencies amb l’educació presencial com les que mostrem amb aquest quadre:

Ensenyament presencial.
B-Learning.
Presencialitat.
Virtualitat.
Relació professor-Alumne.
Noves Tecnologies (Campus Virtual).
Transmissió de coneixements.
Desenvolupament de capacitats.
Cultura escrita/oral.
Cultura Audiovisual.
Ús tradicional de les Tecnologies.
Relació alumnes-propi aprenentatge.

Espere que us haja agradat.

Ampliació tema 5


Ampliació tema 5


Com bé hem vist el B-learning (Blended learning) és un procés semipresencial, format tant per classes presencials com per activitats a distància, agilitzant la feina del formador i de l'alumne. Aquesta modalitat d'ensenyament té avantatges propis tant de l'E-learning com de l'ensenyament presencial. A continuació deixe una presentació molt completa sobre moltes de les característiques que té el B-learning.





Però per si amb això no n'hi haguera prou, a continuació teniu un vídeo molt interessant sobre les característiques i elements principals d'aquesta forma d'ensenyament-aprenentatge i dels seus principals avantatges, alguna de les quals ja hem parlat en l’entrada del “tema 6”.





Tot i que el B-learning guarda moltes semblances amb l'aprenentatge virtual i l'ensenyament presencial, ja que és una combinacions d'aquestes dues formes d'educació, també hi ha diferències considerables. A la següent presentació trobem una gran quantitat de diferències i caràcterístiques definitòries propies del B-learning, E-learning, M-learning i ensenyament presencial. M'ha paregut molt interessant mostrar els diferències que els distingueixen per aclarir els límits d'aquestos termines.


Espere que os haja servit d’ajuda, per a finalitzar aquesta entrada he trobat un vídeo molt interessant sobre com començar una educació B-learning, es a dir, què aspectes tindre en compte.



Tema 6


Tema 6: les tecnologies de la Informació i la comunicació a la societat digital

La societat TIC té característiques diferenciades com per exemple la presencia del  “mass media” i de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) amb els seus llenguatges audiovisuals en tots els àmbits de la societat: oci, llar, mon laboral. Altra característica d’aquesta societat és la gran quantitat d’informació al nostre abast ja que cada vegada podem accedir a informació més variada, encara que açò també es un desavantatge. A més d’açò, la societat TIC també es característica per grans i ràpids avanços científics i tecnològics. Tot açò, provoca la fi de l’era industrial i permet una major llibertat de moviment, ja que podem accedir a l’informació des de qualsevol lloc, la qual cosa que també provoca la creació de nous entorns laborals.

Però, qué són les TIC?

Les TIC són un conjunt de processos i productes derivats de les eines (maquinari i programari), suports i canals de comunicació, relacionats amb l’emmagatzematge, processament i transmissió digitalitzada de la informació.



Aquestes eines es caracteritzen per la seua immaterialitat, la seua deslocalització, com per exemple és el cas d’Internet, per la seua interactivitat ja que amb les TIC ens podem comunicar amb altres usuaris encara que es troben molt lluny, a més ho fem de forma instantània. A més, aquestes eines es poden utilitzar les vegades que vulguem, es a dir tene una reproducció il·limitada, utilitzant-les de forma no lineal e interconnectant-se entre elles. Per últim, les TIC poden accedir a informació molt diversa en una gran quantitat de formats.



Les TIC aporten una major facilitat per a l’accés a una gran quantitat d’informació,  a més ens aporta instruments per a tot tipus de processos de dades. A més d’açò, ens proporciona també canals de comunicació immediata, tant sincrònica i asincrònica que ens proporcionen la oportunitat de interactuar amb altres usuaris. Altres aportacions de les TIC es que podem emmagatzenar grans quantitats d’informació, les tasques estan més automatitzades i són un bon instrument cognitiu. 

No obstant, les TIC també tenen limitacions com els problemes tècnics i la falta de formació que impedeix la correcta utilització d’aquestes eines i fa que tinguem problemes de seguretat. A banda, de la falta de formació, altre problema són le barreres culturals com l’ idioma, ja que molta informació està en angles, idioma que molts desconeixen. Finalment, una gran limitació és la barrera econòmica, ja que moltes persones no poden accedir a les TIC, el que incrementa les desigualtats socials. 

Per a finalitzar deixe un video com a resum sobre les TIC,  els seus avantatges y desavantatges.


Ampliació tema 6

Ampliació tema 6


Com hem vist les TIC han influït molt en la societat un exemple d'aquesta influència és que ara tenim a la nostra disposició una gran quantitat d'informació. Aquesta informació és de tot tipus. A causa d'això, els ciutadans de les societats actuals tenen la possibilitat de mantenir-se informats en tot moment.

A més d'això, una altra característica que m'ha semblat molt important és que gràcies a les noves investigacions i al desenvolupament de noves tecnologies podem accedir a la informació quasi des de qualsevol lloc, el que provoca una major flexibilitat a l'hora de treballar i accedir a la informació. Tot això, permet que el treball es desenvolupe en entorns cada vegada més diversos.

Tots aquestos avanços en la nostra societat, com hem vist, han sigut gràcies a les TIC i a les seues característiques. A continuació, presente un vídeo molt instructiu i clar sobre les tic i les seues característiques, però no només m'interessa per això sinó que a més ens exposa algunes de les més conegudes eines TIC que s'utilitzen en l'actualitat, i finalment ens exposa una sèrie d'avantatges que comporta l'ús de les TIC en l'actualitat.


A més d'això, les TIC tenen una gran aportació per a l'educació, com hem vist en entrades anteriors. El quadre següent recull alguna de les principals característiques d'aquestes eines multimèdia i alguna de les seues principals aportacions a l'educació.


Finalment, hem de comentar que les TIC no només tenen avantatges sinó que també hi ha certs inconvenients que poden dificultar l'ús d'aquestes eines. Per això per finalitzar aquesta entrada he decidit introduir la presentació següent on recull una mica que són les TIC, quines característiques tenen les TIC en la nostra societat i finalment que desavantatges tenen les TIC.




Espere que us haja agradat.

domingo, 3 de marzo de 2013

Ampliació Tema 3


Ampliació tema 3

Per  a ampliar el aquest tema  en primer lloc vaig a ampliar el diferents paradigmes que han hagut amb el pas del temps per a veure com a anat evolucionant l’educació.

Abans de començar hem de dir que un paradigma és un esquema d’interpretacions bàsic, que compren supòsits teòrics generals, lleis i tècniques que adopta una comunitat concreta de científics.

En primer lloc vaig a posar una presentació molt instructiva i interessant sobre els paradigmes  conductista i cognitiu.




En quant al paradigma ambientalista podem dir les següents característiques.

-          Paradigma Ambientalista: Per aquest paradigma, l'educació ha de promoure el desenvolupament sociocultural i cognoscitiu de l'alumne, ja que considera que els processos de desenvolupament no són autònoms dels processos educatius, ja que tots dos estan d'una o altra manera vinculats des dels primers dies de vida d'un ésser humà, on també exerceix una gran influència el context sociocultural com ara, els pares, l'escola, els amics, l'església, etc., que interactuen per transmetre coneixements i òbviament cultura. L'ensenyament s'ha de coordinar amb el desenvolupament de l'infant. Un concepte molt important és el de Zona de Desenvolupament Pròxim, que podem entendre com la distància que hi ha entre el que un individu pot fer i on podria arribar amb ajuda.

L'alumne és considerat com un ésser social, producte i protagonista de les múltiples interaccions socials en què s'involucra al llarg de la seva vida escolar i extraescolar. En canvi, el professor és entès com un agent cultural que ensenya en un context de pràctiques i mitjans socioculturals de manera determinada, és un mediador essencial entre el saber sociocultural i els processos d'apropiació dels alumnes.

Finalment en quant al paradigma constructivista us pose una presentació molt interessant que ens explica millor totes les característiques d’aquest paradigma.




Personalment pense que l'educació ha evolucionat molt al llarg dels anys passant del professor com a element central del procés d'ensenyament-aprenentatge on l'alumne té un paper passiu, a una concepció del professor com a guia passant l'alumne a ocupar el centre del procés d'ensenyament-aprenentatge com a element actiu, a més se li comença a donar més importància al procés més que al producte final. Crec que aquest canvi ha sigut molt profitós ja que l'educació està més orientada a que els alumnes aconsegueixin les habilitats necessàries per desenvolupar una vida normal dins de la societat de manera autònoma donant més importància al procés que a la mera memorització de continguts.

A continuació anem a ampliar informació sobre Seymour Papert:



Seymour Papert, matemàtic, pioner de la intel·ligència artificial i pensador influent sobre com l'ús de l'ordinador pot canviar les maneres d'aprenentatge. La gent es va burlar de Seymour Papert, a la dècada dels seixanta, quan plantejava que els computadors, màquines que recentment estaven en desenvolupament, podien ser útils per millorar l'aprenentatge i la creativitat dels nens. Encara més, plantejava la idea d'un ordinador personal de baix cost per a cada alumne, el que era de ciència ficció en aquesta època.

Tot i les crítiques, Papert estava convençut del potencial que tenien els ordinadors per a l'educació. En qualitat de professor al MIT es va dedicar a investigar en aquest àmbit, el que va donar lloc a moltes primícies com les que hem vis en aquest punt.

Per ultim, en aquestes pàgines podem ampliar la informació de Seymour Papert i els seus descobriments, sobre tot el del llenguatge Logo.


Ampliació Power Point


Power Point

Power Point és una eina molt útil per als docents.  Per una banda ens proporciona ajuda a l'hora de realitzar les nostres explicacions, ja que ofereix un suport visual a l'hora d'explicar les lliçons.

Una altra forma d'utilitzar el Power Point, com bé hem realitzat en aquesta pràctica, és crear contes interactius per als alumnes.

Finalment, podem utilitzar aquest recurs per ampliar o resumir els temes de manera que resultin interessants i atractius per als nostres alumnes.

A continuació deixe un vídeo molt interessant i senzill sobre com crear una presentació bàsica de Power Point que espere que us ajude.


Però perquè els Power Points siguin més instructius hi ha una sèrie d'estratègies que podem utilitzar, com el color de la lletra i el fons, reduir la quantitat del text, etc.

A continuació deixe l'enllaç d'una pàgina que presenta una gran quantitat d'informació i és molt interessant i instructiu a l'hora de realitzar un power point ja que ens indica una sèrie d'estratègies per potenciar al màxim aquesta eina tan útil per als docents


En resum, el power point és una gran eina que serveix de molta utilitat per potenciar les explicacions dels alumnes. Però cal aprendre a usar correctament per poder potenciar al màxim i treure-li el màxim profit.

Cóm utilitzar el Power Point?


Power Point

Per a començar el power point, el primer que fem és determinar el disseny de la diapositiva que volem. Per a fer això li donem al botó “inici” de la barra d’eines i  prenem el botó que posa "disseny", que està al costat del botó per afegir una nova diapositiva, com mostra la fotografia 1.



Fotografia 1

Aquest botó ens dóna l'opció d'introduir un estil de diapositiva diferent segons si el que volem introduir és el títol, una imatge amb text, etc. En el nostre cas, com la primera diapositiva és un títol anem a donar-li a "diapositiva de títol".A continuació per inserir una nova diapositiva. Li donem al boto “nova diapositiva” i tornem a triar el disseny de la diapositiva que volem.

Per canviar el fons de la diapositiva li donem a la barra d'eines al botó "disseny" de la barra d’eines. Aquest botó ens dóna l'opció d'inserir un tema predeterminat, fins i tot de modificar alguns aspectes d'aquests temes.  A banda del tema, podem canviar el fons amb l'opció de "estils de fons", veure fotografia 2, que ens permet posar un color determinat, una textura o una foto de fons, en aquest cas he posat una foto del conte. Finalment li done a l'opció "aplicar a tot" per inserir aquest fons a totes les diapositives.



Fotografia 2

El següent pas és inserir la imatge del conte. Per a fer això li donem al botó "inserir" de la barra d’eines. Dins d'aquesta opció, li donem a la icona "imatge" que sembla una fotografia per incloure una imatge d’arxiu (veure fotografia 3). Una vegada fet això només hem de triar la imatge del nostre PC i quan ja tinguem seleccionada la imatge s'obren unes opcions de format amb què podem canviar el color de la imatge, seleccionar el contorn, etc. En el nostre cas anem a seleccionar la mida que volem i escollir un marc.



Fotografia 3

A continuació afegim el text, per això tornem a donar-li al botó "inserir", però aquesta vegada li donem al botó de quadre de text. Inserim el quadre de text i seguidament escrivim el text. Com en un arxiu Word podem escollir el format i la mida de la lletra segons convinga.

 A més d’imatges i textos anem a inserir vídeos i sons des del PC ja que estem parlant del Power Point 2007. Açò es fa fent clic a la icona de vídeo o del so i escollint l'arxiu de l'ordinador. Un cop seleccionat el so triem si volem que es reproduisca al fer clic o automàticament després de l'anterior o  al mateix temps que l'anterior.

Un cop fet això passem a introduir els efectes al power point. En primer lloc posem els efectes de transició de diapositives, per a això prenem a la barra d’eines el botó "animació". Un cop seleccionada l'animació podem determinar algunes opcions d'aquestes, la velocitat, si volem introduir algun so amb l'animació, etc.

A més d’açò, si pressionem el botó "personalitzar animació", veure fotografia 4, s'obre un quadre amb el qual podem animar els diferents elements. Per això seleccionem l'element que volem animar, i li donem al botó "Afegir efecte" del quadre que s'ha obert. En aquest moment triem si volem un efecte d'entrada, d'èmfasi o de sortida. Un cop seleccionat l'efecte, podem modificar quan s'inicia l'efecte (en fer clic, després de l'anterior o amb l'anterior), la velocitat de l'efecte, si volem introduir algun so amb l'efecte, etc.



Fotografia 4

Per últim, per a finalitzar el nostre power point anem a afegir els botons de hipervincle. El power point ens permet introduir botons per anar a diapositives diferents, per anar a un altre arxiu de l'ordinador o per anar a una pàgina d'Internet, en el nostre cas posarem botons per anar a diferents diapositives. En primer lloc, li donem a "inserir" i anem a formes predissenyades. Dins d'aquesta opció, li donem a botons d'acció, que directament et dóna l'opció d'inserir un hipervincle a través del quadre que mostra la fotografia 5.



Fotografia 5

   Una altra manera de fer un enllaç és mitjançant qualsevol forma, paraula o imatge. En el meu cas vaig a utilitzar dues imatges. En primer lloc li donem a "inserir" i seleccionem la imatge que volem. A continuació es desbloquejarà una opció d'inserir hipervincle, li donem a aquest botó i es mostra un quadre com el que veiem a la fotografia 6. En el quadre escollim si volem anar a una altra diapositiva, un altre document d'Internet, un arxiu de l'ordinador, etc. En el nostre cas anem a escollir el d'una diapositiva diferent, de manera que indiquem la diapositiva a la qual volem anar i li donem a acceptar.



Fotografia 6

Espere que aquesta entrada us haja servit per a aprendre a utilitzar millor el Power Point, ja que és una eina molt útil i interessant.