domingo, 24 de marzo de 2013

Tema 6


Tema 6: les tecnologies de la Informació i la comunicació a la societat digital

La societat TIC té característiques diferenciades com per exemple la presencia del  “mass media” i de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) amb els seus llenguatges audiovisuals en tots els àmbits de la societat: oci, llar, mon laboral. Altra característica d’aquesta societat és la gran quantitat d’informació al nostre abast ja que cada vegada podem accedir a informació més variada, encara que açò també es un desavantatge. A més d’açò, la societat TIC també es característica per grans i ràpids avanços científics i tecnològics. Tot açò, provoca la fi de l’era industrial i permet una major llibertat de moviment, ja que podem accedir a l’informació des de qualsevol lloc, la qual cosa que també provoca la creació de nous entorns laborals.

Però, qué són les TIC?

Les TIC són un conjunt de processos i productes derivats de les eines (maquinari i programari), suports i canals de comunicació, relacionats amb l’emmagatzematge, processament i transmissió digitalitzada de la informació.



Aquestes eines es caracteritzen per la seua immaterialitat, la seua deslocalització, com per exemple és el cas d’Internet, per la seua interactivitat ja que amb les TIC ens podem comunicar amb altres usuaris encara que es troben molt lluny, a més ho fem de forma instantània. A més, aquestes eines es poden utilitzar les vegades que vulguem, es a dir tene una reproducció il·limitada, utilitzant-les de forma no lineal e interconnectant-se entre elles. Per últim, les TIC poden accedir a informació molt diversa en una gran quantitat de formats.



Les TIC aporten una major facilitat per a l’accés a una gran quantitat d’informació,  a més ens aporta instruments per a tot tipus de processos de dades. A més d’açò, ens proporciona també canals de comunicació immediata, tant sincrònica i asincrònica que ens proporcionen la oportunitat de interactuar amb altres usuaris. Altres aportacions de les TIC es que podem emmagatzenar grans quantitats d’informació, les tasques estan més automatitzades i són un bon instrument cognitiu. 

No obstant, les TIC també tenen limitacions com els problemes tècnics i la falta de formació que impedeix la correcta utilització d’aquestes eines i fa que tinguem problemes de seguretat. A banda, de la falta de formació, altre problema són le barreres culturals com l’ idioma, ja que molta informació està en angles, idioma que molts desconeixen. Finalment, una gran limitació és la barrera econòmica, ja que moltes persones no poden accedir a les TIC, el que incrementa les desigualtats socials. 

Per a finalitzar deixe un video com a resum sobre les TIC,  els seus avantatges y desavantatges.


No hay comentarios:

Publicar un comentario