domingo, 3 de marzo de 2013

Ampliació Tema 3


Ampliació tema 3

Per  a ampliar el aquest tema  en primer lloc vaig a ampliar el diferents paradigmes que han hagut amb el pas del temps per a veure com a anat evolucionant l’educació.

Abans de començar hem de dir que un paradigma és un esquema d’interpretacions bàsic, que compren supòsits teòrics generals, lleis i tècniques que adopta una comunitat concreta de científics.

En primer lloc vaig a posar una presentació molt instructiva i interessant sobre els paradigmes  conductista i cognitiu.




En quant al paradigma ambientalista podem dir les següents característiques.

-          Paradigma Ambientalista: Per aquest paradigma, l'educació ha de promoure el desenvolupament sociocultural i cognoscitiu de l'alumne, ja que considera que els processos de desenvolupament no són autònoms dels processos educatius, ja que tots dos estan d'una o altra manera vinculats des dels primers dies de vida d'un ésser humà, on també exerceix una gran influència el context sociocultural com ara, els pares, l'escola, els amics, l'església, etc., que interactuen per transmetre coneixements i òbviament cultura. L'ensenyament s'ha de coordinar amb el desenvolupament de l'infant. Un concepte molt important és el de Zona de Desenvolupament Pròxim, que podem entendre com la distància que hi ha entre el que un individu pot fer i on podria arribar amb ajuda.

L'alumne és considerat com un ésser social, producte i protagonista de les múltiples interaccions socials en què s'involucra al llarg de la seva vida escolar i extraescolar. En canvi, el professor és entès com un agent cultural que ensenya en un context de pràctiques i mitjans socioculturals de manera determinada, és un mediador essencial entre el saber sociocultural i els processos d'apropiació dels alumnes.

Finalment en quant al paradigma constructivista us pose una presentació molt interessant que ens explica millor totes les característiques d’aquest paradigma.




Personalment pense que l'educació ha evolucionat molt al llarg dels anys passant del professor com a element central del procés d'ensenyament-aprenentatge on l'alumne té un paper passiu, a una concepció del professor com a guia passant l'alumne a ocupar el centre del procés d'ensenyament-aprenentatge com a element actiu, a més se li comença a donar més importància al procés més que al producte final. Crec que aquest canvi ha sigut molt profitós ja que l'educació està més orientada a que els alumnes aconsegueixin les habilitats necessàries per desenvolupar una vida normal dins de la societat de manera autònoma donant més importància al procés que a la mera memorització de continguts.

A continuació anem a ampliar informació sobre Seymour Papert:



Seymour Papert, matemàtic, pioner de la intel·ligència artificial i pensador influent sobre com l'ús de l'ordinador pot canviar les maneres d'aprenentatge. La gent es va burlar de Seymour Papert, a la dècada dels seixanta, quan plantejava que els computadors, màquines que recentment estaven en desenvolupament, podien ser útils per millorar l'aprenentatge i la creativitat dels nens. Encara més, plantejava la idea d'un ordinador personal de baix cost per a cada alumne, el que era de ciència ficció en aquesta època.

Tot i les crítiques, Papert estava convençut del potencial que tenien els ordinadors per a l'educació. En qualitat de professor al MIT es va dedicar a investigar en aquest àmbit, el que va donar lloc a moltes primícies com les que hem vis en aquest punt.

Per ultim, en aquestes pàgines podem ampliar la informació de Seymour Papert i els seus descobriments, sobre tot el del llenguatge Logo.


No hay comentarios:

Publicar un comentario