Tema 7 : La Web 2.0
La web 2.0 es diferencia molt de la antiga Web
1.0. Entre aquestes diferències trobem que el coneixement de les Web 1.0 és
estàtic, en canvi en la web 2.0 l’informació
es troba pràcticament en constant actualització. Açò és degut en part a
que en la Web 2.0 tots els usuaris poden participar en la publicació a més
poden interactuar entre ells a través de comentaris, en canvi en la web 1.0 tan
sols el creador de la web, el webmaster, pot publicar continguts, la resta tan
sols poden accedir a aquesta informació sense la possibilitat de posar
comentaris o canviar-la. Altra diferència es que el usuari ha de descarregar un
programari client en l’ordinador, ja que aquesta versió de web té una
arquitectura de treball client servidor, on hem de visualitzar els continguts a
través d’un navegador web, en canvi en la web 2.0 no hem de descarregar cap
programa i visualitzem les pàgines
mitjançant navegadors i lectors RSS.
Actualment la Web 2.0 tenen moltes aplicacions. Per
un lloc podem utilitzar programes com blocs o wikis per a expresar-nos, també podem utilitzar programes com el PodCast,
Youtube, Flickr, Del·lici.ous o SlideShare per a compartir, publicar o cercar
informació. Per altre lloc també podem utilitzar la web 2.0 per a visitar
xarxes socials com second life, twitter o facebook, o per a accedir a
informació d’interés a través de RSS, XML, BlogLines, GooleReader, cercadors
especialitzats.
Finalment, hem de dir que la Web 2.0 té moltes
aplicacions per a l’educació ja que és un espai social, horitzontal i ric en
fonts d’informació, està orientada al treball tant autònom i col·laboratiu,
fomenta l’expressió personal de forma crítica i creativa, permet investigar i
compartir recursos, crear coneixements i aprendre. A banda d’aquestos aspectes, la web 2.0
augmenta l’interés i la motivació, permet elaborar materials i compartir-los en
espais on-line i per ultim millora competències digitals com son cercar,
processar i comunicar.


No hay comentarios:
Publicar un comentario