domingo, 17 de febrero de 2013

Tema 1


Les TICs es troben molt sovint en la Llei Orgànica d’Educació, la LOE, ja que intenta millorar la qualitat i la eficiència del sistema educatiu mitjançant les TICs, presentes en totes les àrees del currículum comú, i la competència digital, es a dir saber emprar les TICs sent crítics i reflexionant sobre elles.

Com ja he dit la competència digital són habilitats per a cercar, obtenir, processar i comunicar informació i transformar-la en coneixement, inclou aspectes com accedir i seleccionar informació en diferents suports i la comunicació com un element essencial per a informar-se i comunicar-se.

Aquesta competència te les següents finalitats:
-          Aprendre sobre les TIC: el que suposa alfabetitzar a l’alumnat en el seu ús.
-          Aprendre de les TIC: implica saber aprofitar la informació que ens donen accés i analitzar-la de forma crítica.
-          Aprendre am les TIC: significa saber utilitzar-les como potent eina d’organitzar la informació, processar-la i orientar-la per a aconseguir les nostres fins. 



Però per aconseguir tot l’anterior, els alumnes han de tindre una sèrie de coneixements, destreses i actituds de la competència digital.

En primer lloc, s’ha de comprendre la naturalesa i la manera d’operar de les TICs, tindre coneixements dels canvis actuals i l’efecte que causen i les característiques principals de la informació. Sempre des d’un coneixement basic i no especialista.

En segon lloc, la competència digital requereix una sèrie de destreses per a obtindre informació, avaluar-la i interpretar-la, per a innovar les tecnologies usades, saber utilitzar editors d’imatge i navegar per Word wide web.

 Finalment, també es molt important per a la competència digital una actitud adequada, ja que hem d’estar interessats per utilitzar les TIC, tindre una actitud positiva crítica i responsable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario