Les TICs es troben molt sovint en la
Llei Orgànica d’Educació, la LOE, ja que intenta millorar la qualitat i la eficiència
del sistema educatiu mitjançant les TICs, presentes en totes les àrees del
currículum comú, i la competència digital, es a dir saber emprar les TICs sent
crítics i reflexionant sobre elles.
Com
ja he dit la competència digital són habilitats per a cercar, obtenir,
processar i comunicar informació i transformar-la en coneixement, inclou
aspectes com accedir i seleccionar informació en diferents suports i la
comunicació com un element essencial per a informar-se i comunicar-se.
Aquesta
competència te les següents finalitats:
-
Aprendre sobre les TIC: el que
suposa alfabetitzar a l’alumnat en el seu ús.
-
Aprendre de les TIC: implica saber
aprofitar la informació que ens donen accés i analitzar-la de forma crítica.
-
Aprendre am les TIC: significa
saber utilitzar-les como potent eina d’organitzar la informació, processar-la i
orientar-la per a aconseguir les nostres fins.
Però
per aconseguir tot l’anterior, els alumnes han de tindre una sèrie de
coneixements, destreses i actituds de la competència digital.
En
primer lloc, s’ha de comprendre la naturalesa i la manera d’operar de les TICs,
tindre coneixements dels canvis actuals i l’efecte que causen i les característiques
principals de la informació. Sempre des d’un coneixement basic i no
especialista.
En
segon lloc, la competència digital requereix una sèrie de destreses per a obtindre
informació, avaluar-la i interpretar-la, per a innovar les tecnologies usades,
saber utilitzar editors d’imatge i navegar per Word wide web.
Finalment, també es molt important per a la
competència digital una actitud adequada, ja que hem d’estar interessats per
utilitzar les TIC, tindre una actitud positiva crítica i responsable.

No hay comentarios:
Publicar un comentario