E-learning
L'E-learning ho podem definir com:
- Formació que
utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. 'En la xarxa
oberta (Internet) o tancada (Intranet).
- Un ensenyament a
distància obert, flexible i interactiu basat en l'Ús de les TIC i sobre tot
aprofitant Els medis que ofereix Internet.
- Permet la
distribució i l 'accés a col·leccions de materials d'Aprenentatge sobre un
mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-les. Un navegador web
per a accedir i protocols TCP / IP i http per a facilitar l'Intercanvi.
Les principals característiques de l'E-learning que el
diferencia com l'ús de cercadors web per accedir a la informació que es troba
en forma digital en un servidor web a través del PC. A més l'aprenentatge està
reforçat per les tutories i permet una major col·laboració entre els alumnes.
Finalment podem utilitzar eines sincròniques i asincròniques fent que
l'aprenentatge sigui flexible.
L'E-learning té unes
grans avantatges com posa molta
informació a l'abast dels alumne, aquesta informació està constantment
actualitzada, a més d'estar deslocalitzada. Tant la informació com una gran
quantitat de materials estan disponibles a tota hora afavorint el "Just in
Time" i el "Just for me", això provoca que es fomenti
l'autonomia de l'estudiant i Estalvia costos i desplaçaments fomentant al mateix
temps una formació grupal i col·laborativa.
No obstant això, com
totes les formes d'educar, l'E-learning tenen també certs inconvenients com és necessari un mínim de competència tecnològica
per part del professor i de l'alumne, més el treball a realitzar augmenta
considerablement. Un altre aspecte negatiu és que la qualitat dels continguts
disminueix si no hi ha una ràtio adequat de professors / alumnes i l'alumne no
té habilitats d'aprenentatge autònom.
Per últim, he de dir
que perquè funcione bé l'E-learning han d'haver una sèrie de pautes com ara establir guies clares
per als estudiants, a més l'alumne ha de presentar projectes durant el curs amb
dates límits, i termes triats per els alumnes.


No hay comentarios:
Publicar un comentario