viernes, 1 de marzo de 2013

Tema 4- Docència virtual: E-learning.


E-learning


L'E-learning ho podem definir com:

- Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. 'En la xarxa oberta (Internet) o tancada (Intranet).

- Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'Ús de les TIC i sobre tot aprofitant Els medis que ofereix Internet.

- Permet la distribució i l 'accés a col·leccions de materials d'Aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-les. Un navegador web per a accedir i protocols TCP / IP i http per a facilitar l'Intercanvi.



Les principals característiques de l'E-learning que el diferencia com l'ús de cercadors web per accedir a la informació que es troba en forma digital en un servidor web a través del PC. A més l'aprenentatge està reforçat per les tutories i permet una major col·laboració entre els alumnes. Finalment podem utilitzar eines sincròniques i asincròniques fent que l'aprenentatge sigui flexible.

L'E-learning té unes grans avantatges com posa molta informació a l'abast dels alumne, aquesta informació està constantment actualitzada, a més d'estar deslocalitzada. Tant la informació com una gran quantitat de materials estan disponibles a tota hora afavorint el "Just in Time" i el "Just for me", això provoca que es fomenti l'autonomia de l'estudiant i Estalvia costos i desplaçaments fomentant al mateix temps una formació grupal i col·laborativa.

No obstant això, com totes les formes d'educar, l'E-learning tenen també certs inconvenients com és necessari un mínim de competència tecnològica per part del professor i de l'alumne, més el treball a realitzar augmenta considerablement. Un altre aspecte negatiu és que la qualitat dels continguts disminueix si no hi ha una ràtio adequat de professors / alumnes i l'alumne no té habilitats d'aprenentatge autònom.



Per últim, he de dir que perquè funcione bé l'E-learning han d'haver una sèrie de pautes com ara establir guies clares per als estudiants, a més l'alumne ha de presentar projectes durant el curs amb dates límits, i termes triats per els alumnes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario