domingo, 28 de abril de 2013

Tema 9

TEMA 9: Eines de la Web 2.0: webquest i Caça del Tresor.

Una webquest és una forma d’utilitzar didàcticament internet. Resulta una activitat de recerca d’informació de forma guiada, que es centra en l’ús de la informació, l’anàlisi i el síntesi d’aquesta més que en la recerca. En aquesta activitat els alumnes treballen autònomament, construint els seu coneixement. El paper del docent durant l’activitat és simplement orientatiu.

Hi ha dos tipos de webquest segons el termini de temps per al que han sigut creades:

-      Webquest a curt termini que està dissenyada per a ser acabada d’un a tres períodes de classe i s’utilitza per a l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut d’una o diverses matèries.

-         Webquest a llarg termini que està dissenyat per a ser realitzat en una setmana o un mes de classe. En aquest tipus de webquest es treballen un major nombre de tasques.



Però totes les webquest, siguen del tipus que siguen, tenen unes partes molt diferenciades:

- Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.

- Tasca, s’identigica amb l’objectiu final de la Webquest, allò que ha d’elaborar-se a l’acabar la Webquest.

- Procés, on s’indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos.

- Avaluació, on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. 

- Conclusió, on apareixen unes reflexions finals.

- Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest i en classe.

Altra eina molt interessant sobre la recerca d’informació és la caça del tresor. Es tracta d’una serie de preguntes i una llista d’adreces o pàgines web de les quals es poden extraure’s o inferir-se les respostes. Al finalitzar, totes les preguntes trobem una pregunta final amb la qual podem integrar tot els coneixements. Aquesta pregunta no podem respondre-la amb una informació literal, sinó que hem de treballar la informació i modificar-la. Altra característica es que no fa falta l’ús d’Internet per emprar la caça del tresor si emprem llibres, revistes, etc. Per últim, hem de dir que la caça del tresor és una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se a la classe sota el principi que “primer és la metodologia i després la tecnologia”. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario