Com ja hem dit en l’altra entrada, les TICs
apareixen amb molta freqüència dins de la Llei Orgànica d’Educació (LOE). No
més amb el preàmbul ens adonem de la importància que tenen les TIC per a
l’educació. En aquest preàmbul ens diuen que la incorporació de les TIC al
sistema educació és un dels actuals objectius per aconseguir per la UNESCO. A
més ens diuen que al segon cicle de primària es comença a treballar amb les
TIC.
A banda d’aparèixer al preàmbul, les TICs
apareixen en totes les etapes educatives. Concretament a l’educació primària
apareix al Capítol II: Educació primària, a l’Article 16 Principis generals
apartat i, on diu que s’ha d’iniciar en la utilització, per a el aprenentatge,
de les tecnologies de la informació i la comunicació desenvolupant un esperit
crític davant els missatges que rebem.
Actualment, a les nostres vides les noves
tecnologies juguen un paper molt important en la vida del les persones, fins al
punt de considerar-les quasi indispensable per al nostre dia a dia. Per aquest
motiu, pense que l’educació no pot donar l’esquena a les noves tecnologies si
vol aconseguir uns formar ciutadans autònoms i aconseguir una educació
contextualitzada. A més, les TICs proporcionen una gran font d’informació i una
bona ferramenta de treball. Per tot açò, considere que la importància que se li
dóna a les TICs a la LOE es pot considerar com un gran avantatge per a
l’educació.
L’escola ha assumit la tasca de alfabetitzar
als alumnes, amb l’aparició de les TIC apareix un nou tipus d’alfabetització,
“l’alfabetització digital”. La alfabetització digital està encaminada a disposar
habilitats per a buscar, trobar, processar i transmetre informació, ser crítics
amb aquesta etc. Amb la següent presentació trobem els tipus d’alfabetització i
tot el que els alumnes han de conèixer per a ser ciutadans crítics en la
societat actual.
Altre element important d’ensenyar es cóm ser
crítics amb la informació que trobem a Internet, ja que hi ha una gran
quantitat d’informació penjada a la xarxa, i no tota es correcta. A continuació
mostrem criteris per a saber si una informació es fiable o no.
Per últim, presentem una explicació de Jordi
Adell que és un bon i clar resum de la competència digital i els seus
components fet per Jordi Adell. A més posa una gran quantitat d’exemples.
No hay comentarios:
Publicar un comentario