domingo, 17 de febrero de 2013

Ampliació tema 1


Com ja hem dit en l’altra entrada, les TICs apareixen amb molta freqüència dins de la Llei Orgànica d’Educació (LOE). No més amb el preàmbul ens adonem de la importància que tenen les TIC per a l’educació. En aquest preàmbul ens diuen que la incorporació de les TIC al sistema educació és un dels actuals objectius per aconseguir per la UNESCO. A més ens diuen que al segon cicle de primària es comença a treballar amb les TIC.

A banda d’aparèixer al preàmbul, les TICs apareixen en totes les etapes educatives. Concretament a l’educació primària apareix al Capítol II: Educació primària, a l’Article 16 Principis generals apartat i, on diu que s’ha d’iniciar en la utilització, per a el aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la comunicació desenvolupant un esperit crític davant els missatges que rebem.

Actualment, a les nostres vides les noves tecnologies juguen un paper molt important en la vida del les persones, fins al punt de considerar-les quasi indispensable per al nostre dia a dia. Per aquest motiu, pense que l’educació no pot donar l’esquena a les noves tecnologies si vol aconseguir uns formar ciutadans autònoms i aconseguir una educació contextualitzada. A més, les TICs proporcionen una gran font d’informació i una bona ferramenta de treball. Per tot açò, considere que la importància que se li dóna a les TICs a la LOE es pot considerar com un gran avantatge per a l’educació.

L’escola ha assumit la tasca de alfabetitzar als alumnes, amb l’aparició de les TIC apareix un nou tipus d’alfabetització, “l’alfabetització digital”. La alfabetització digital està encaminada a disposar habilitats per a buscar, trobar, processar i transmetre informació, ser crítics amb aquesta etc. Amb la següent presentació trobem els tipus d’alfabetització i tot el que els alumnes han de conèixer per a ser ciutadans crítics en la societat actual.



                 


                           


Altre element important d’ensenyar es cóm ser crítics amb la informació que trobem a Internet, ja que hi ha una gran quantitat d’informació penjada a la xarxa, i no tota es correcta. A continuació mostrem criteris per a saber si una informació es fiable o no.


                              



Per últim, presentem una explicació de Jordi Adell que és un bon i clar resum de la competència digital i els seus components fet per Jordi Adell. A més posa una gran quantitat d’exemples.


No hay comentarios:

Publicar un comentario