És important introduir les TIC en l’educació
degut a la gran quantitat d’informació disponibles en Internet. A més, les TICs
permeten enriquir, actualitzar i transformar els ambients d’aprenentatge per un
baix cost. Per últim, la necessitat de desenvolupar la competència en les TIC
per a poder respondre a les noves demandes creades per la revolució tecnològica,
ja que hui en dia en les nostres vides tenen una gran influencia les noves
tecnologies.
Els indicadors dels alumnes, que mostren el
nivell de competència adquirida en un determinat àmbit, es centren en si saben utilitzar
les TIC, i manejar la nova tecnologia per a resoldre problemes, sent crítics am
la nova informació i creatius.
En canvi, els indicadors del professors estan
dirigits a comprovar si saben ensenyar a utilitzar les TIC i introduir-les en
les seues classes.
Com ja hem dit els indicadors permeten valorar
el grau de desenvolupament de les competències específiques, per exemple, ens
permet saber cóm som capaços d’emprar qualsevol programa. En canvi els
estàndards són patrons o criteris que permetran emetre judicis sobre
l’acompliment docent dels futurs educadors i fonamentar les decisions que han
de prendre. Són més generals que els indicadors i han de ser producte del
consens, han de formalitzar-se en un document escrit, han de ser empats de
forma voluntària i han de ser definits amb claredat.
Per últim mostrem un quadre dels ambients
d’aprenentatge enriquits per les TIC i els seus elements. Aquestos ambients han
d’estar dirigits i liderats administrativament, pedagògicament i tècnicament,
amés de comptar amb professors que estiguen ben formats, infraestructures TIC i
recursos digitals adequats, ben coordinats i organitzats.


No hay comentarios:
Publicar un comentario