domingo, 17 de febrero de 2013

Tema 2


És important introduir les TIC en l’educació degut a la gran quantitat d’informació disponibles en Internet. A més, les TICs permeten enriquir, actualitzar i transformar els ambients d’aprenentatge per un baix cost. Per últim, la necessitat de desenvolupar la competència en les TIC per a poder respondre a les noves demandes creades per la revolució tecnològica, ja que hui en dia en les nostres vides tenen una gran influencia les noves tecnologies.

Els indicadors dels alumnes, que mostren el nivell de competència adquirida en un determinat àmbit, es centren en si saben utilitzar les TIC, i manejar la nova tecnologia per a resoldre problemes, sent crítics am la nova informació i creatius.

En canvi, els indicadors del professors estan dirigits a comprovar si saben ensenyar a utilitzar les TIC i introduir-les en les seues classes.



Com ja hem dit els indicadors permeten valorar el grau de desenvolupament de les competències específiques, per exemple, ens permet saber cóm som capaços d’emprar qualsevol programa. En canvi els estàndards són patrons o criteris que permetran emetre judicis sobre l’acompliment docent dels futurs educadors i fonamentar les decisions que han de prendre. Són més generals que els indicadors i han de ser producte del consens, han de formalitzar-se en un document escrit, han de ser empats de forma voluntària i han de ser definits amb claredat.

Per últim mostrem un quadre dels ambients d’aprenentatge enriquits per les TIC i els seus elements. Aquestos ambients han d’estar dirigits i liderats administrativament, pedagògicament i tècnicament, amés de comptar amb professors que estiguen ben formats, infraestructures TIC i recursos digitals adequats, ben coordinats i organitzats. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario